Általános Szerződési Feltételek
Hatályos: 2025. augusztus 1. napjától
Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban: ÁSZF) Gőczi Norbert EV. (nyilvántartási szám:56558173, székhely: 9700 Szombathely, Szövő utca 36., adószám: 57890467-1-38, továbbiakban:Szolgáltató) és a vele a kutyakacaj.hu honlap üzemeltetésével összefüggő szolgáltatások tekintetébenszerződő fél (továbbiakban: Partner) között létrejött szolgáltatási szerződés (továbbiakban:Szolgáltatási Szerződés) elválaszthatatlan részét képezi.
1. Felek tevékenysége és jogállásuk
1.1. A Szolgáltató a tulajdonosa és üzemeltetője a Kutyakacaj menhely-, kennel-, kutyakozmetika ésállatkereső online útmutató weboldalnak (https://www.kutyakacaj.hu), illetve ennek mobiltelefonraoptimalizált változatának (továbbiakban együttesen: Platform), amely a Partnerei adatait gyűjtiössze és teszi közzé. A Szolgáltató biztosítja a Partner által megadott információk megjelenítéséta Platformon és az azon elérhető, az ÁSZF 3. fejezetében meghatározott funkciók használatát(továbbiakban: Kutyakacaj Szolgáltatás).
1.2. A Partner állatok jólétéért működő szervezet, vagy háziállatokkal kapcsolatos szolgáltatásokatnyújtó személy, amely az üzletszerű gazdasági tevékenysége népszerűsítése, harmadikszemélyekkel történő megismertetése céljából igénybe veszi a Kutyakacaj Szolgáltatást.
1.3. A Szolgáltató a Partnertől független, önálló szolgáltatási tevékenységet folytat. A Szolgáltató atevékenység végzése során nem a Platformot látogató harmadik személyek (továbbiakban:Felhasználó) nevében jár el.
1.4. A Felek a Szolgáltatási Szerződés megkötésével kötelmi jogviszonyt hoznak létre, amely alapjána Szolgáltató a Platform használatához kapcsolódó szolgáltatásokat nyújt Partner részére, míg aPartner ellenszolgáltatásként díj fizetésére köteles. A Szerződés nem minősül fogyasztóiszerződésnek, tekintettel arra, hogy a felek a Ptk. 8:1§ (1) bekezdés 4. pontja szerintivállalkozásnak minősülnek.
1.5. Amennyiben a Partner több üzlethelyiségre (pl. telephely, fióktelep) is kiterjedően igénybe veszi aKutyakacaj Szolgáltatást, úgy a felek üzlethelyiségenként külön-külön Szolgáltatási Szerződéstkötnek.
2. A Kutyakacaj Szolgáltatás tárgya, a szerződés létrejötte
2.1. A Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás keretében különböző funkciókat és szolgáltatásokatmagába foglaló, több szolgáltatáscsomag (továbbiakban: Szolgáltatáscsomag) igénybevételétkínálja Partner részére. A Partner a Platformon megjelenő és a 4. fejezetben feltüntetettSzolgáltatáscsomag kiválasztásával választja meg azt a konstrukciót, amellyel igénybe veszi aKutyakacaj Szolgáltatást.
2.2. A Szolgáltató a Szolgáltatási szerződés aláírása utáni hónap elsejével kezdi meg a KutyakacajSzolgáltatás nyújtását a Partner részére („Kezdési időpont”). Partner a „Kezdési időpont” napjátmegelőző 3 nappal köteles a Szolgáltató részére a Szolgáltató által kért minden adatot átadni,ideértve, de nem kizárólag, a Partner adatait (név, cím, telefonszám), rövid bemutatkozást, ésminden egyéb, a Platformon feltüntetendő Partnerrel kapcsolatos további tájékoztatást.
2.3. A Partner vagy a Szolgáltató – a választott Szolgáltatáscsomagtól függően - a Partner általfeltüntetni kívánt háziállatok képeit és egyéb információit a Platformon megjeleníti. A Szolgáltatóönálló döntési jogkörében jogosult a Partner Platformon feltüntetett profilelemeit eltávolítani vagymódosítani, ha okkal következet arra, hogy azok nem valósak, hibásak vagy hiányosak. APlatformon megjelenített tartalomra a 3.6. pont rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
3. Szolgáltatások, funkciók
3.1. A Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti egyes Kutyakacaj Szolgáltatásokat a jelen ÁSZF-ben, illetve aPartnerrel kötött Szerződésben meghatározott tartalommal nyújtja.
3.2. A Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás funkcióit folyamatosan fejleszti, így azok bővülhetnek, deakár meg is szűnhetnek. A Kutyakacaj Szolgáltatás funkciói tartalma tekintetében, a jelen pontbanfoglaltak szerint, a Szolgáltatót egyoldalú szerződésmódosítási jog illeti meg. Amennyiben aszolgáltatások körében bővülés történik, arról a Szolgáltató minden esetben e-mailes üzenetés/vagy a Platformon történő közzététel útján előre értesíti a Partnert, azzal, hogy az ilyen változásnem minősül a jelen ÁSZF módosításának. Abban az esetben, ha a Partner által előfizetettSzolgáltatáscsomagba tartozó szolgáltatások további funkciókkal bővülnek, úgy a Partner aSzolgáltatási Szerződésben meghatározott, azonos díj ellenében használhatja az újabb funkciókat.Abban az esetben, ha a Partner által előfizetett Szolgáltatáscsomagba tartozó szolgáltatásokfunkciói megszűnnek, úgy Partner jogosult - legalább 5 napos felmondási idő megjelölése mellett,a módosítástól számított 30 napon belül - felmondani a Szolgáltatási Szerződést.
3.3. A Kutyakacaj Szolgáltatás tartalma, és az annak keretében elérhető funkciók a Partner általválasztott Szolgáltatáscsomagtól függ.
3.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy saját egyedi döntése alapján egyes Partnerek számára aSzolgáltatást egyedi feltételekkel és tartalommal kínálja.
3.5. A Kutyakacaj Szolgáltatások a 4. pontban részletezett Szolgáltatáscsomagokba rendezve az alábbifunkciókat, szolgáltatásokat, esetleges kedvezményeket tartalmazzák:
3.5.1. Partner adatainak, tartalmának megjelenítése
A Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás keretében megjeleníti a Partner nevét, nyilvántartási idejét,címét, elérhetőségeit, weblapjának és közösségi oldalának linkjét, illetve a Partner tevékenységérevonatkozó leíró jellegű tartalmakat, képeket. Szolgáltató dönthet úgy, hogy a Partner általfeltüntetni kívánt egyes adatokat, leírásokat vagy egyéb anyagokat nem teszi közzé a Platformon,abban az esetben, ha úgy ítéli meg, hogy azok tartalmi vagy terjedelmi okok miatt nem illenek aPlatform arculatába. Ha ez a Partner Szolgáltatási Szerződés teljesítéséhez fűződő érdekétmegszünteti, úgy a Partner jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani.
3.5.2. Partner állatainak megjelenítése
A Szolgáltató vállalja, hogy megjeleníti a Partnereknél lévő a Szolgáltatási Szerződésbenmeghatározott számú állat alapvető adatait és képeit a Felhasználóknak.
3.5.3. Leírás az Partnerről
A Szolgáltató minden Partnernek lehetőséget biztosít, hogy a Platformon, a hozzá tartozó profiljánmegjelenített leírást készítsen a vállalkozásáról, illetve bemutassa az általa folytatott üzletitevékenységet, az általa harmadik személyeknek kínált szolgáltatásokat. Partner a bemutatásakorkizárólag a tevékenységével, szolgáltatásaival szorosan összefüggő marketing vagyadományozást elősegítő célú információk megosztására jogosult. Az oldalon szigorúan tilos aPartnereknek más, harmadik személy reklámozása, más módon történő marketing vagy egyébcélú kommunikációjának megjelenítése. Az ilyen jellegű tartalmakat a Szolgáltató jogosulteltávolítani, illetve a megjelenítést megtagadni.
3.5.4. Teljeskörű profilkezelés
A Szolgáltató vállalja a Partner profiljának teljeskörű kezelését a Platform keretei között - ideértve,de nem kizárólagosan - a vállalkozás adatainak naprakészen tartását, továbbá a Partner egyébadatainak rögzítését. Partner köteles a kért adatokat a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani.Amennyiben a Partner ennek nem tesz eleget, a Szolgáltató nem köteles garantálni amegjelenítést.
3.5.5. Fordítás és megjelenés idegen nyelven
A Szolgáltató vállalja a Partner profiljának lefordítását és annak megjelenését a Platform idegennyelvre lefordított felületein is. Ez lehetővé teszi, hogy a Partnerek nemzetközi környezetben éskülföldi felhasználóknak is megjelenjenek. A nyelvek meghatározása és darabszáma aSzolgáltatási Szerződésben található.
4. Szolgáltatáscsomagok
4.1. A 3. pontban részletezett funkciókat a Szolgáltató különböző Szolgálatáscsomagokba (előfizetésicsomagokba) rendezte és azon keresztül kínálja a Partnernek.
4.2. A Kutyakacaj Szolgáltatás jelenleg az alábbi Szolgáltatáscsomagokban érhető el:
a) Kutyakacaj - Állatmenhely Alapcsomag
b) Kutyakacaj - Kutyakozmetika Alapcsomag
c) Kutyakacaj - Kutyanapközi Alapcsomag
d) Kutyakacaj – Nemzetközi jelenlét
3.3. Szolgáltatáscsomagok az alábbi funkciókat, szolgáltatásokat tartalmazzák:

5. A Felek felelőssége
5.1. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Partner működéséért, a működésével kapcsolatosan előírtjogszabályi kötelezettségek teljesítéséért, a Partner által elkövetett mulasztásokért. Szolgáltatónem vállal továbbá felelősséget a Partner által részére átadott és a Platformon megjelenített adatokvalóságtartalmáért, jogszabálynak történő megfeleléséért.
5.2. A Partner kizárólagosan felelős a Szolgáltatónak megküldött és a Platformon közzétett információkhelyességéért, valódiságáért és a jogszabályoknak történő megfeleléséért. A Platformon (pl.nyitvatartási idő, cím) és a regisztrációkor (pl. kapcsolattartási adatok) feltüntetett információkbanbekövetkezett változásokról a Partner köteles azonnal, de legkésőbb 3 napon belül értesíteni aSzolgáltatót.
5.3. Amennyiben a Partnernek felróható okból hibás vagy hiányos adat kerül a Platformon feltüntetésre,úgy a Partner köteles a Szolgáltató ezzel összefüggésben felmerülő kárát teljes egészébenmegtéríteni.
5.4. A Szolgáltató a kártérítési felelősségét a szolgáltatási díj kéthavi összegének megfelelő mértékbenmaximalizálja.
5.5. A Partner nem tanúsíthat olyan magatartást, illetve nem tehet olyan kijelentést vagy utalást, amelyalkalmas a Szolgáltató jóhírnevének megsértésére. A Szolgáltató gazdasági tevékenységénekjellegére tekintettel a jelen pont szerinti kötelezettség Partner által történő megsértése súlyosszerződésszegésnek minősül.
6. A Kutyakacaj Szolgáltatás díja és a számlázás
6.1. Partner tudomásul veszi, hogy a szerződés megkötésekor, a megfelelő Szolgáltatáscsomagkiválasztásával díjfizetési kötelezettsége keletkezik.
6.2. A Kutyakacaj Szolgáltatásra történő előfizetés díja, valamint egyéb, a Kutyakacaj Szolgáltatáshasználatával összefüggésben felmerülő díjak összege minden esetben magyar forintban kerülnekfeltüntetésre, melyek mellett a Szolgáltató minden esetben egyértelműen jelzi a Partner részére,hogy a díjakat általános forgalmi adó fizetési kötelezettség is terheli vagy sem. A Szolgáltatósemmilyen esetben sem köteles általános forgalmi adó visszatérítésére.
6.3. Az egyes előfizetési csomagok díja magában foglal minden, a Kutyakacaj Szolgáltatásigénybevételével kapcsolatosan a Szolgáltató oldalán felmerült költséget, azonban nem foglaljamagában annak igénybevételével szükségképpen a Partner oldalán felmerült költségeket (pl.internetszolgáltatás díja, a Partner által a Kutyakacaj Szolgáltatás eléréséhez használt eszközáramfogyasztásának díja stb.), utóbbiakat Partner köteles saját magának biztosítani, és költségeitviselni.
6.4. Amennyiben a Platformon bármely okból (pl. rendszerhiba) hibás díj kerül feltüntetésre, akkor aSzolgáltató nem köteles a Kuyakacaj Szolgáltatás igénybevételét a hibás áron biztosítani. Ebbenaz esetben bármelyik fél, a másik félhez intézett írásbeli postai küldeménnyel vagy e-mailesüzenettel közölt nyilatkozatával, azonnali hatállyal elállhat a szerződéstől (felmondhatja aszerződést). Ez a rendelkezés természetesen nem érinti a felek azon jogát, hogy a SzolgáltatásiSzerződést - akár ráutaló magatartás olyan módjával, ahol a Partner a helyes díj fizetése mellettveszi igénybe a szolgáltatásokat - a helyes és tényleges díjazással kössék meg.
Hibás díjnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
a) nyilvánvalóan téves, irreális összeg, ami a Kutyakacaj Szolgáltatáshoz hasonlóplatformszolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;
b) esetleges rendszerhiba miatt megjelenő „0" Ft-os, „1" Ft-os vagy egyéb hasonló, irreálisanalacsony összegű díj;
c) egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató összeg
A Szolgáltató a hibás díjfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedettlegteljesebb mértékben kizárja.
6.5. A Partner tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételének bruttó díjai változhatnak,amennyiben valamely állami szerv vagy hatóság a Szolgáltatással kapcsolatosan bármilyen adót,illetéket vagy hasonló terhet vet ki vagy például az általános forgalmi adó mértéke megváltozik. ASzolgáltató a 6 hónapnál hosszabb időtartamra kötött Szolgáltatási Szerződések esetén aszolgáltatási díjat minden év február 28. napjáig a KSH által közzétett, tárgyévet megelőző éviinfláció mértékével egyoldalúan növelheti.
6.6. A Szolgáltató saját belátása szerint dönthet úgy, hogy az előfizetési díjból általánosan, esetlegegyes felhasználói körben vagy konkrét Partner számára meghatározott időszakra szólóankedvezményt biztosít, azonban erre nem köteles. Kedvezmény alkalmazása esetén a Szolgáltatóminden esetben feltünteti az eredeti, illetve a kedvezményes árat, továbbá az esetlegesenalkalmazott kedvezmény mértékét. A Szolgáltató bármikor jogosult a kedvezményt megvonni(visszavonni).
6.7. Az egyes Szolgáltatáscsomagok (előfizetési csomagok) igénybevételének ellenértékekéntfizetendő díjakat a Partnerrel kötött szerződés tartalmazza.
6.8. Szolgáltató a Szolgáltatáscsomagok (előfizetési csomagok) árának megváltozásáról, annakhatálybalépését megelőző 30 nappal köteles Partnert értesíteni, a Partner által a Szolgáltatásiszerződésben megjelölt e-mail-címére történő tájékoztató megküldésével. Partner a tájékoztatókézhezvételét követő 15 napon belül köteles elektronikus úton írásban nyilatkozni, hogy igényli-ea szolgáltatás további nyújtását vagy a szolgáltatást megszünteti. Árváltozásra kizárólag ahatározott időtartam lejártával kerülhet sor.
6.9. A Szolgáltató a Partner által megfizetett szolgáltatási díjról, valamint egyéb a Szolgáltató részérefizetendő díjakról szóló számlát minden esetben a számviteli és az adójogszabályok által előírtrendben és határidőben állítja ki és küldi meg a Felhasználó részére a regisztráció során megadotte-mail címre.
6.10. A szolgáltatási díjról szóló számla az előfizetéskor valamint a Partnerrel megállapodottdíjfizetési gyakoriság szerint, illetve az előfizetés meghosszabbításakor kerül kiállításra.
6.11. Számlareklamációval a Partner a számla kézhezvételétől számított hét munkanapon belül,írásban élhet. A Partnernek világosan meg kell jelölnie a számlareklamáció okait, és csatolnia kellminden, azt alátámasztó dokumentumot. A Szolgáltató öt munkanapon belül megvizsgálja és döntannak elfogadásáról. Amennyiben a Szolgáltató nem ad helyt a számlareklamációnak, a Partnerjogosult minden további, jogszabály által megengedett jogérvényesítési módot igénybe venni.
7. Fizetési feltételek, késedelmes fizetés
7.1. A Partner a Kutyakacaj Szolgáltatás díját banki átutalás vagy fizetési szolgáltató útján teljesítheti aSzolgáltató részére, az ÁSZF 6. pontjával összhangban kiállított számlán szereplő fizetésihatáridőig.
7.2. Banki átutalásos fizetési mód választása esetén a Partner a Szolgáltató által a fizetési módkiválasztását követően megadott bankszámlaszámára történő átutalással köteles fizetésikötelezettségének eleget tenni, az előfizetéstől számított 7 napon belül, abban az esetben, ha aszámlán más fizetési határidő nem szerepel. A Partner az átutalás közleményében kötelesfeltüntetni az érintett számla számát.
7.3. A Partner késedelembe esik amennyiben a számlát a fizetési határidőn belül nem egyenlíti ki. APartner fizetési késedelme esetén a Szolgáltatót a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerinti késedelmikamat illeti meg.
7.4. Partner a késedelmes teljesítése esetén köteles a késedelmi kamaton túl a behajtásiköltségátalányról szóló 2016. évi IX. törvény 3. § szerint 40 eurónak megfelelő összegű behajtásiköltségátalányt Szolgáltató részére megfizetni.
8. Panaszkezelés
8.1. A jelen pont rendelkezései vonatkoznak minden, Felhasználótól a Szolgáltatóhoz érkező panaszra,visszajelzésre, kérdésre, amely a Partner által megjeleníteni kívánt tartalmat, szolgáltatást érintivagy azokkal kapcsolatos (a továbbiakban: Panasz).
8.2. Panasznak minősül különösen, de nem kizárólag, a megjeleníteni kívánt tartalom, szolgáltatáselérhetőségével, szervezésével kapcsolatos észrevételek, problémák (pl. nyitvatartási idő,tájékoztatás).
8.3. A Szolgáltatóhoz érkezett Panaszt a Szolgáltató 3 munkanapon belül e-mail formájában továbbítjaa Partnernek. A Panasz kezelése és elbírálása a Partner kizárólagos feladata és felelőssége,abban a Szolgáltató nem vesz részt. Partner a Panasz elbírálását köteles ésszerű határidőn belül,lehetőleg minél hamarabb elbírálni, és arról a Szolgáltatót értesíteni, aki továbbítja a vizsgálateredményét a Felhasználónak.
8.4. Amennyiben a megjelenített tartalom hibája tekintetében a Szolgáltató nem járt el felróhatóan, úgya Partner köteles a Felhasználók felé minden tartalmat érintő hibából, valótlanságokból eredőkárért helytállni. Szolgáltató magatartásának felróhatóságát a Partner köteles bizonyítani, a sikeresbizonyításig Szolgáltató felróhatóságának hiányát vélelmezni kell. Abban az esetben, ha aFelhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesít igényt, úgy a Partner köteles aSzolgáltatót minden ebből fakadó hátrány alól mentesíteni.
8.5. Szolgáltató jogosult – a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül és a hatályosjogszabályi határidők betartásával - a Panaszokat megválaszolni és orvosolni minden olyanesetben, amikor a Panasz kizárólag a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos. Az ilyenesetekben a Szolgáltató a Panaszt nem továbbítja a Partner részére.
8.6. A Felek a Panaszok kivizsgálása, megválaszolása, orvoslása tekintetében fokozottegyüttműködésre kötelesek, és kötelesek e tárgyban indokolt esetben egyeztetni.
9. Szellemi alkotásokhoz fűződő jogok
9.1. A Partner a jelen ÁSZF elfogadásával, valamint a Szolgáltatási Szerződés megkötésévelkifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Partner nevét, kereskedelmi nevét, logóját,védjegyét illetve szerzői vagy iparjogvédelmi védelem alatt álló egyéb anyagát (a továbbiakbanegyüttesen: Szellemi Tulajdon) a Platformon valamint marketing célú anyagaiban feltüntesse. APartner szavatolja, hogy Szellemi Tulajdona jelen pont szerinti használata nem sérti harmadikszemély szerzői, iparjogvédelmi vagy egyéb jogát.
9.2. A Partner jogosult a Szolgáltató logóját a saját weboldalán olyan formában feltüntetni, hogy az aSzolgáltató jogos érdekét, jóhírnevét ne sértse. A Szolgáltató kifejezett engedélye nélkül a Partnernem jogosult a Szolgáltató Szellemi Tulajdonát a weboldalától eltérő egyéb anyagaiban (pl.:szórólap, stb.) feltüntetni, vagy azokat más módon használni. Ettől eltérő felhasználás esetén aPartner haladéktalanul köteles az érintett anyagról a Szolgáltató Szellemi Tulajdonát törölni.
9.3. A Partner vállalja, hogy nem kerüli meg, távolítja el, változtatja meg, gyengíti le, rontja vagy zavarjameg a Platform tartalomvédelmét; nem használ semmilyen webrobotot, pókot (spidert), lekaparót(scraper), webbejárót (crawlert) vagy más automatizált eszközt a Kutyakacaj Szolgáltatáseléréséhez. Partner vállalja továbbá, hogy nem fejti vagy modellezi vissza, nem szereli szét azKutyakacaj szolgáltatáson keresztül elérhető szoftvereket vagy más informatikai termékeket ésfolyamatokat; nem helyez be semmilyen kódot vagy terméket, illetve semmilyen módon nemmanipulálja a Platform tartalmát; nem alkalmaz semmilyen adatbányász, adatgyűjtési vagyadatkinyerési módszert. Ezen túlmenően vállalja, hogy nem tölt fel, küld el e-mailben, vagy másmódon, illetve nem továbbít a Platformhoz kapcsolódó számítógépes szoftverek, hardverek vagytelekommunikációs eszközök megszakítására, megzavarására, megsemmisítésére vagyműködésének korlátozására szolgáló semmilyen anyagot, beleértve a szoftveres vírusokat vagybármely más számítógépes kódot, fájlt vagy programot. A jelen pont rendelkezéseinek megsértésesúlyos szerződésszegésnek minősül, amely alapján a Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatjaa Szolgáltatási Szerződést.
10. Promóciók
10.1. A Felek közötti külön megállapodás alapján a Szolgáltató egyedi akciókba is bevonhatja a Partnert.
10.2. A Szolgáltató külön megállapodásba rögzítetten vállalhatja a forgalom bővítését célzó üzletpolitikaikampányok, promóciók (a továbbiakban együttesen: Promóciók) szervezését, lebonyolítását.
10.3. A Promóciók esetleges ellenértékét a Felek a vonatkozó egyedi megállapodásban rögzítik.
11. Tartalom eltávolítása, szolgáltatás felfüggesztése, szünetelése
11.1. Szolgáltató saját döntési jogkörében eljárva, a Partner hozzájárulása nélkül eltávolíthat aweboldalról minden olyan adatot, információt, egyéb leírást, amely tiltott marketing célúkommunikációnak, üzleti titoknak minősül, vagy alkalmas arra, hogy harmadik személyszemélyiségi jogát megsértse. Szolgáltató az eltávolított tartalomról, az indok megjelölése mellett,köteles a Partnert 3 munkanapon belül tájékoztatni. A Szolgáltatási szerződést a Szolgáltatóazonnali hatállyal jogosult felmondani, amennyiben a Partner a Szolgáltatási Szerződésen és ajelen ÁSZF-en alapuló bármely kötelezettségét súlyos mértékben megszegi. Súlyosszerződésszegésnek minősül különösen, de nem kizárólagosan, ha
a. a Partner a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtásához szükséges, Partnert terhelő jogszabályikövetelményeket nem teljesítette;
b. a Partner tevékenysége tekintetében, a vonatkozó Panaszok elbírálását követően igazolásrakerül, hogy a Partner 6 hónapon belül ismételten, visszatérően nem teljesíti a KutyakacajSzolgáltatás körében a Platformon feltüntetett adatokban és leírásban jelölteket (pl. valótlannyitvatartást, szolgáltatási kört ad meg);
c. a Partnerrel fennálló üzleti kapcsolat fenntartása Partner valamely negatív megítélésűnyilvános megjelenése vagy egyéb tevékenysége miatt sérti a Szolgáltató jóhírnevét;
d. a Partner a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtásához szükséges adatokat a Szolgáltató által tűzöttpóthatáridőn belül sem biztosítja;
e. a Partner 15 napos fizetési késedelembe esik;
f. a Partner a Platformon feltüntetendő információkkal kapcsolatban szándékosan vagy hanyaggondatlanságból valótlan adatot közöl;
g. a Partner a Fiók Felfüggesztése alatt a szerződésszegő magatartását nem szünteti meg,avagy a Szolgáltatási Szerződés szabályszerű teljesítését nem kezdi meg/nem folytatja;
h. a Partner a Fiók Felfüggesztését követően újraindított szolgáltatás során újból frissülő adataitegymás utáni 2 alkalommal határidőben nem bocsátja Szolgáltató rendelkezésére; illetve ha
i. a Partnerrel szemben csődeljárás, felszámolási- vagy végelszámolási eljárás indul, továbbákényszertörlési eljárás hatálya alá kerül.
11.2. Azonnali hatályú felmondás esetén a felmondási nyilatkozat másik féllel történő közlésének napjánszűnik meg a Szolgáltatási Szerződés. A Szolgáltató általi azonnali hatályú felmondás esetén aSzolgáltató nem köteles a Partner által megfizetett szolgáltatási díj visszatérítésére. A Partner általiazonnali hatályú felmondás esetén a szolgáltatási díj arányos része, azaz az ellenszolgáltatásnélkül maradt szolgáltatási díj a Partnernek visszajár.
11.3. Szolgáltató jogosult, saját döntése alapján az ÁSZF 11.2. pontja szerinti azonnali hatályúfelmondás helyett a Partner teljes profiljának Platformon történő megjelenítését felfüggeszteni (atovábbiakban: Fiók Felfüggesztése). A felfüggesztés alatt a Szolgáltatási Szerződés hatálybanmarad, de a Szolgáltató a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtására nem köteles. A FiókFelfüggesztésének időtartama alatt a Partner köteles mindent megtenni a súlyosszerződésszegéssel érintett magatartás megszüntetése érdekében. A Fiók Felfüggesztéseidőtartama maximum 30 nap lehet. A Fiók Felfüggesztésére vonatkozó döntésében a Szolgáltatóköteles megjelölni a Partner szerződésszegését. A Fiók Felfüggesztése alatt a Partner változatlanfeltételek szerint köteles a díj megfizetését teljesíteni. A Fiók Felfüggesztésének időtartama alattszabadon, illetve abban az esetben, ha a Partner a Fiók Felfüggesztése alatt nem szünteti meg aszerződésszegésével érintett állapotot, a Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja aSzolgáltatási Szerződést. Abban az esetben, ha a Szolgáltató nem dönt a Fiók Felfüggesztésemellett, úgy a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondhatja.
11.4. A Fiók Felfüggesztése megszüntetéséről, tehát a Partner adatainak a Platformon való újbólielérhetővé tételéről a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Partnert.
11.5. A Partner kérésére a Szolgáltató - egyedi, kizárólagos döntése alapján - a Kutyakacaj Szolgáltatástmaximum három hónapig szüneteltetheti a Szerződés megszüntetése nélkül (a továbbiakban: FiókSzünetelése), abban az esetben, ha a Partner a Szolgáltató rendszerén kívül is szünetelteti aszolgáltatását (pl. a Partner felújítás, átépítés miatt nem tudja a Platformon megjelenítettszolgáltatását huzamosabb ideig biztosítani).
11.6. A Fiók Szünetelését a Partner kezdeményezheti a Szolgáltatónál a szünetelés pontos okának ésvárható tartamának megjelölésével. Szolgáltató a Partner kérelemének beérkezését követőlegkésőbb 3. munkanapon belül dönt a Fiók Szüneteléséről, és erről a Partnert tájékoztatja. Abbanaz esetben, ha a Szolgáltató engedélyezi a Fiók Szünetelését, úgy a Partnernek nyújtottKutyakacaj Szolgáltatást a Platformon szünetelteti és megjelöli a szünetelés tartamát A FiókSzünetelése alatt a Szolgáltatási Szerződés hatályban marad, azonban a Szolgáltató nem kötelesa Kutyakacaj Szolgáltatás biztosításával kapcsolatos kötelezettségeit teljesíteni, a Partneradatainak és profiljának Platformon történő megjelenítése szünetel. . A Partner a Fiók Szüneteléseideje alatt, az erre az időszakra vetített arányos szolgáltatási díjat nem köteles teljesíteni. Partnerköteles viszont a Szolgáltató részére az arányosan fizetendő rendelkezésre állási díjat - a jelenÁSZF szolgáltatási díj teljesítésére és a számlázásra vonatkozó rendelkezéseinek megfelelőalkalmazása mellett - megfizetni. A Fiók Szünetelése időtartamával arányosan a SzolgáltatásiSzerződésben megállapított határozott idő meghosszabbodik.
11.7. A Fiók Szünetelésének megszüntetését a Partner kezdeményezheti a Szolgáltatónál. Ezenkérelem Szolgáltatóval történő közlése Partner arra vonatkozó nyilatkozatának is minősül,miszerint a Fiók Szünetelése alapjául szolgáló ok elhárult. A Szolgáltató a kérelem közlésétőlszámított 3 munkanapom belül a Fiók Szünetelését megszünteti.
11.8. Szünetelés esetén három hónapot követően a Szolgáltatási Szerződés automatikusan megszűnik,ha a Partner a határidő lejártát megelőzően nem kezdeményezi a szünetelés megszüntetését, vagynem jelölt meg előzetesen olyan időpontot, amikor Szolgáltatása előreláthatóan ismét aktívvá válik.Abban az esetben, ha a Partner a Fiók Szünetelésének megszüntetését a maximális 3 hónaposidőtartamon belül nem kérelmezi, úgy a Szolgáltató a Fiók Szünetelését automatikusanmegszünteti, a fiók normál működését visszaállítja. Erről a Szolgáltató 3 munkanapon belültájékoztatja a Partnert.
11.9. A Fiók Felfüggesztése vagy a Fiók Szünetelése esetén a Partnernél esetlegesen felmerülőforgalomcsökkenésre vagy elmaradt haszonra hivatkozva a Partner kártérítésre vagy egyéb igényérvényesítésére semmilyen formában nem jogosult, még abban az esetben sem, ha a Szolgáltatóa Fiók Felfüggesztését vagy a Fiók Szünetelést a jelen 11. pont rendelkezéseivel össze nemegyeztethető módon alkalmazta.
12. A Szerződés időtartama, módosítása, megszűnése
12.1. A Szolgáltatási Szerződés - a Felek ott foglalt, kölcsönös akarata alapján - 3, 6 vagy 12 hónaposhatározott, illetve határozatlan időtartamra jön létre, amely a szerződéskötésnél kerülmeghatározásra. A határozott időtartam lejártát követően a Szolgáltatási Szerződés - a Felek errevonatkozó, 12.3. pont szerinti nyilatkozata hiányában - automatikusan meghosszabbodik aregisztrációkor rögzített eredeti szerződéses időtartammal. Ez a passzív hosszabbítási opciókorlátlan alkalommal érvényesíthető. A határozatlan időtartam a platform megszűnéséig értendő,de minimum 12 hónapig. Amennyiben valamely okból kifolyólag a szerződéskötéstől számolva 12hónapon belül megszűnik a platform, úgy a Szolgáltató a kifizetett szolgáltatási díj arányosítottrészét köteles visszafizetni a Partnernek. Az arányosítás úgy történik, hogy a kifizetett egyösszegűdíjat az 1 évre felosztják és a nem teljesített időtartamra eső részt fizeti vissza a Szolgáltató.
12.2. A Szolgáltatási Szerződés bármilyen módosítása csak közös megegyezés alapján és kizárólagírásban érvényes, ide nem értve a 19.2. pontban foglalt szerződés-átruházást, illetve azokat azeseteket, ahol a Felek közötti szerződés egyoldalú szerződésmódosítási jog gyakorlását teszilehetővé, valamint a 12.1. pontban írt szerződéshosszabbítást, amely utóbbi a felek közösmegegyezése alapján, de ráutaló magatartással valósul meg.
12.3. Bármelyik fél, indoklás nélkül jogosult a határozott időtartam lejártát megelőző 15. napig a másikféllel a hivatalos kapcsolattartási e-mail-címen közölni a Szolgáltatási Szerződésben foglalthatározott idő automatikus meghosszabbításának kizárását, így ezzel a Szolgáltatási Szerződés ahatározott idő lejártával megszűnik. A határozott idő lejártáig a Szolgáltató ebben az esetben isbiztosítja a Kutyakacaj Szolgáltatást a Partner részére, így Partner semminemű díjvisszatérítésrenem jogosult.
12.4. Partner jogosult a Szolgáltatási szerződést azonnali hatállyal megszüntetni, amennyibenSzolgáltató a Partner által a Platformon megjelenített adataiban kért módosításokat ismételtenhatáridőn belül nem teszi közzé, vagy a Szolgáltatási Szerződésben (beleértve a jelen ÁSZFrendelkezéseit) vállalt egyéb kötelezettségeit a Partner írásbeli felszólításában meghatározottlegalább 8 napos póthatáridő tűzését követően sem tesz eleget. Nem minősül a Szolgáltató általiszerződésszegésnek, ha a Szolgáltatónak fel nem róható okból üzemzavar lép fel, melynekkövetkezében a Szolgáltató így önhibáján kívül nem tud eleget tenni a szerződéseskötelezettségeinek.
12.5. A Szolgáltatási Szerződés megszűnésekor a Szolgáltató a Partnernek nyújtott KutyakacajSzolgáltatást leállítja, a Partner profiljához tartozó, Platformon megjelenített adatokat a Platformróleltávolítja.
12.6.A Szolgáltatási Szerződés megszűnése esetén a Partner köteles minden, a Szolgáltatótól kapottés rendelkezésre álló marketing anyagot és eszközt a Szolgáltató utasítása alapján visszajuttatnivagy megsemmisíteni, véglegesen hozzáférhetetlenné tenni, valamint a Szolgáltató logóját és aSzolgáltatóra vonatkozó minden utalást a honlapjáról, üzlethelyiségeiről és marketing anyagaiból3 napon belül eltávolítani.
13. Adatvédelem, adatkezelési szabályok
13.1. Szolgáltató az adatkezelést a természetes személyeknek a személyes adatok kezelésetekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EKrendelet hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet(2016. április 27.) ( Általános Adatvédelmi Rendelet; „GDPR”), illetve az információsönrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”)rendelkezéseivel összhangban végzi. A Felhasználó személyes adatait a Szolgáltató csak aFelhasználó hozzájárulása alapján továbbítja, kizárólag a Panasz elbírálása vagy a Partnertevékenysége és szolgáltatása iránti érdeklődés céljából a Partner részére. A Partner ezenadatokat harmadik személynek nem adhatja tovább és egyéb célokra (pl. marketing célúmegkeresés) nem használhatja fel.
13.2. Felhasználók adatainak Partner részére történő átadását követően ezen adatok kezelésénekjogszerűsége kizárólag a Partner felelőssége, ezért a Szolgáltató bárminemű felelősségét kizárja.A Szolgáltató a Partner adatkezelésével kapcsolatban a Felhasználóknak nem ad felvilágosítást,arra kizárólag maga a Partner köteles.
13.3. Partner a Szolgáltatási Szerződés megkötésével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltatóa Partner által átadott adatokat kezelje, a Kutyakacaj Szolgáltatás nyújtása során felhasználja,tárolja.
13.4. A Szolgáltató tájékoztatja a Partnert, hogy a szakmai kapcsolattartás és a KutyakacajSzolgáltatásból eredő kötelezettségek teljesítése érdekében a Szolgáltató (mint adatkezelő)kapcsolattartási és a Partner üzleti tevékenységével kapcsolatos adatokat kezel, amelyek közöttszemélyes adatok is lehetnek. A kezelt adatokat Szolgáltató papír alapon a székhelyén vagyelektronikusan a szerverén tárolja. Az adatkezelés jellemzői:
a) Adatkezelés jogalapja: a Szolgáltatási Szerződés teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bekezdésb) pontja)
b) Az adatkezelés célja: Szolgáltató Szolgáltatási Szerződésből eredő kötelezettségeinekteljesítése
c) A kezelt adatok köre: e-mail cím, telefonszám
d) A kezelt adatok forrása: Partner (némely esetekben megegyezik az érintett személyével).
e) Az adatkezelés időtartama: A Szolgáltató az esetleges későbbi igények rendezéseérdekében a Partner adatait a szerződéses kapcsolat megszűnését követő 5 évig tárolja.
13.5. Szolgáltató az általa kezelt személyes adatokat, továbbá a Partnerre vonatkozó egyéb adatokatjogosult a Kutyakacaj Szolgáltatás teljesítése érdekében és azzal összefüggésben harmadikszemélyekkel közölni, nyilvánosságra hozni.
13.6. Szolgáltató az általa kezelt adatot a szolgáltatásidíj-tartozás vagy egyéb jogi igény érvényesítésecéljábóla megbízott jogi képviselőnek átadhatja. Az így átadott adatokat a jogi képviselő az ügyvéditevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezelni.
14. Az ÁSZF hatálya és módosítása
14.1. A jelen ÁSZF a Szolgáltató honlapján történő közzétételétől kezdődően annak módosításáig, illetvevisszavonásig hatályos. A Szolgáltatónak joga van a jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Szolgáltató köteles tájékoztatni a Partner a módosításokról, annak hatálybalépését legalább 15nappal megelőzően. A Partner ezen tájékoztatást e-mail útján, illetve a módosított ÁSZF honlapjántörténő közzétételével teljesíti. Abban az esetben, ha az ÁSZF Szolgáltató általi egyoldalúmodosítását követően a Partner Szolgáltatási Szerződésből eredő kötelezettségei jelentősmértékben terhessebbé válnának, úgy a Partner jogosult a Szolgáltatási Szerződést az ÁSZFmódosításának hatályba lépéséig, a hatálybalépés napjára felmondani. Amennyiben a Partnerilyen módon nem mondja fel a Szolgáltatási Szerződést, úgy azzal ÁSZF módosítását tudomásul veszi.
14.2. A Szolgáltató nem jogosult a jelen ÁSZF visszamenő hatályú módosítására.
14.3. A Szolgáltató az ÁSZF hatályos, illetve már hatályon kívül helyezett változatait, letölthetőformában,a honlapján elérhetővé teszi.
15. Üzleti titok
15.1. A Felek üzleti titoknak tekintenek minden egymás üzleti tevékenységére vonatkozó olyan tényt,információt, megoldást vagy egyéb adatot (beleértve az adatból levonható következtetéseket is),függetlenül annak megjelenési formájától, amelyet a Felek a Szolgáltatási Szerződés teljesítésévelösszefüggésben egymásnak átadnak, vagy amely a Szolgáltatási Szerződés teljesítése soránegyéb módon a másik fél tudomására jut. Üzleti titoknak minősül különösen, de nem kizárólagosanminden szellemi alkotásra, egyéb know-howra vonatkozó adat, valamennyi belső szabályzat, azinformatikai és fizikai hozzáférés ellenőrzését biztosító adatok (felhasználónevek és jelszavak),minden üzleti vagy üzemi folyamat és módszer, terv és specifikáció, egyéb szoftver és adatbázis,valamint előkészített vagy tervezett projekt. A Szolgáltatási Szerződés tartalma szintén üzletititoknak tekintendő.
15.2. Felek kötelesek a másik fél gazdasági működésére vonatkozó, részükre átadott vagy egyéb módonmegismert üzleti titkot legalább olyan szinten megőrizni és védeni, mint ahogyan a saját üzleti titkuktekintetében eljárnak.
16. Vis maior
16.1. Vis maior eseménynek minősül az érintett Fél érdekkörén kívül eső okból eredő, ésszerű gazdaságieszközökkel elháríthatatlan esemény, amelynek bekövetkezése a Szolgáltatási Szerződésmegkötése során nem volt előrelátható, és a szerződés teljesítését lehetetlenné teszi.
16.2. Vis maiornak minősül különösen, de nem kizárólagosan – a 16.1. pontban foglaltakkalösszhangban - a természeti katasztrófa, háború, forradalom és a sztrájk (abban az esetben, ha aztnem az érintett fél munkavállalói hajtják végre).
16.3. Egyik Fél sem felelős a vis maior esemény következtében megvalósuló szerződésszegéséért.
16.4. Az érintett fél köteles a másik felet a vis maior fennállásáról, és annak a Szolgáltatási Szerződésbőlfakadó kötelezettségeire gyakorolt várt következményeiről késedelem nélkül értesíteni.
16.5. Abban az esetben, ha a vis maior helyzet 90 napnál hosszabb ideig, megszakítás nélkül fennáll,bármelyik fél, a másik félhez intézett, vis maiorra történő hivatkozást tartalmazó, írásbelinyilatkozatával, azonnali hatállyal felmondhatja a Szolgáltatási Szerződést.
17. Értesítések és változtatások
17.1. Felek megállapodnak abban, hogy a Szolgáltatási Szerződéssel kapcsolatos értesítések éstájékoztatások egymás irányába akkor hatályosak, ha azokat írásban személyesen vagytértivevényes postai küldemény, illetve elektronikus levél útján, a másik fél SzolgáltatásiSzerződésben jelölt értesítési címén keresztül közlik. Az elektronikus kapcsolattartás során a Feleka Szolgáltatási Szerződésben megadott e-mail címekről érkező, illetve azokra megküldöttnyilatkozatokat fogadják el hatályosan közöltnek.
17.2. Bármely fél jogosult a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott értesítési címeket - ideértve aze-mail-címeket és az értesítendő személyek nevét – megváltoztatni. Felek az így bekövetkezettbármely változást kötelesek 24 órán belül közölni a másik féllel. Az értesítési címekbenbekövetkezett változás a másik fél erre vonatkozó értesítésével válik hatályossá. A változáshatályossá válását megelőzően a korábbi értesítési címre megküldött nyilatkozatokat - anyilatkozatok közlésére vonatkozó általános szabályok alkalmazása mellett – közöltnek kelltekinteni. Abban az esetben, ha az egyik fél tudomására jut, hogy az értesítési címben bekövetkezőváltozás hatályossá válását megelőzően, a másik fél már nem aktuális értesítési címére küldöttjognyilatkozatot, úgy erről – a nyilatkozat újbóli, hatályos értesítési címre történő megküldésemellett – késedelem nélkül köteles értesíteni a másik felet.
17.3. Abban az esetben, ha a Szolgáltatási Szerződést a Partner képviseletében nem a közhitelesnyilvántartásban törvényes képviselőként jelölt személy, vagy a Partner saját nevében köti, úgy aSzolgáltató jogosult a szerződéskötés előtt, vagy azt követően bármikor felszólítani a Partnert aképviseleti jog igazolására (pl. meghatalmazás bemutatása, megküldése). Partner ezenfelszólításnak köteles ésszerű időn belül eleget tenni.
17.4. Az e-mail útján küldött nyilatkozat – az ellenkező bizonyításig – az elküldés napján tekintendőátvettnek és egyben közöltnek.
17.5. A Partner Platformon feltüntetett adatainak, leírásának módosítását bármikor kérheti aSzolgáltatótól. A Szolgáltató az ilyen jellegű módosítási kérelmeket igyekszik minél előbbteljesíteni, az általános ügyintézési határidő 48 óra (munkanapokon). A nyitvatartásra vonatkozóadatok módosítását a Szolgáltató a változtatás iránti kérelem közlésének napján teljesíti, abban azesetben, ha azt a Partner munkanapon 16 óráig közli vele. Egyéb esetekben a módosításra akövetkező 2 munkanapon kerül sor. Az általános ügyintézési határidő betartásáért a Szolgáltatónem vállal felelősséget.
18. Vegyes rendelkezések
18.1. A Felek a Szerződés teljesítése során kötelesek egymással együttműködni, és a Szerződésselkapcsolatos minden lényeges körülményről tájékoztatni egymást.
18.2. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződésben rögzített jogait és kötelezettségeit harmadikszemélyre átruházni a Partner további hozzájárulása nélkül azzal a feltétellel, hogy a Szolgáltatószerződésbe belépő jogutódja a Szolgáltatási Szerződés szerinti kötelezettségek teljesítésételőzetesen írásban vállalja. A Szolgáltatási Szerződés megkötésével a Partner a Ptk. 6:209 § (1)bekezdése alapján előzetes hozzájárulását adja a szerződés-átruházás jelen pontban írtmódjához. A jogutóddal létrejövő jogviszony tartalma megegyezik a Szolgáltatási Szerződésbenfoglaltakkal. Szolgáltató köteles a személyében bekövetkezett változásról Partnert a változástólszámított 15 napon belül írásban tájékoztatni.
18.3. Amennyiben a Szolgáltatási Szerződés bármely rendelkezése (beleértve a jelen ÁSZFrendelkezéseit is) érvénytelen volna, úgy az a többi rendelkezést nem érinti. A Felek mindenelvárható intézkedést megtesznek azért, hogy az érvénytelen rendelkezést egy olyan érvényesrendelkezéssel helyettesítsék, amely célját és hatását tekintve leginkább megfelel az eredetirendelkezéssel elérni kívánt célnak.
18.4. A Felek bármely, a Kutyakacaj Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződésből származó,vagy azzal kapcsolatos jogvitát elsődlegesen tárgyalásos úton kísérelnek meg rendezni. Arra azesetre, ha a tárgyalások nem vezetnek eredményre a Felek kikötik a Szombathelyi Járásbíróságés Szombathelyi Törvényszék illetékességét.
18.5. A Szolgáltatási Szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni.